Na křídlech – Perutě Evropy přináší ptáky i z našich krajin. A že je na co koukat!

od 4. 9. 2020Na křídlech, Recenze

Hra Na křídlech, kterou česky vydává Mindok, uchvátila nejednoho hráče a hráčku nejen svou hratelností, ale i jednoduchostí a krásným vizuálem. Je to prostě něco jiného, než na co jsme běžně u deskovek zvyklí. A nyní přistál do obchodů i dotisk prvního rozšíření, Perutě Evropy, které přináší nové karty, úkoly a další obsah. Tak se na něj pojďme podívat!

S rozšířeními je to občas těžké. Občas toho přidají příliš, občas málo. První rozšíření ke hře Na křídlech je tak někde uprostřed – přidává toho tak akorát. Perutě Evropy tak nenesou žádnou hromadu obsahu, krabice je ale tak akorát plná a potěší všechny fanoušky hry. Uvnitř totiž najdete 81 nových různých ptáků z evropských krajin. Hra se tak konečně posouvá i na náš evropský kontinent a tak najdete i mnohem známější druhy. A jak už je zde zvykem – ilustrace jsou opravdu nádherné.

S tím souvisí i patřičné osobní i veřejné úkoly, karty pro sólovou hru a třeba zbrusu nový zápisník pro bodování. No a k tomu máme i novou barvu vajec, fialové 💜 Fialová je i druhá krabička na karty, která je součástí a vše si tak můžete rozdělit – hrací karty do jedné, úkoly do druhé, nebo použít jen jednu… je to zcela na vás.

Přidává variabilitu, hru ale neposouvá mimo zajeté koleje

Nové karty ptáků přináší i novou mechaniku, kdy se aktivují. Je tu nová element na konci kola, kdy se jednotliví opeřenci aktivují ještě před počítáním veřejných úkolů a tak mohou s finální pozicí ještě docela zamávat. A jejich síla může být různá a dost záleží, zda je zahrajete na začátku hry (tím pádem se aktivují čtyřikrát), či až na konci a budete je mít k užitku jen jednou.

K tomu je zde kupa opeřenců i se starými efekty (tedy které se aktivují při vyložení, či spuštění akce), které ale mohou vytvářet opravdu zajímavá komba. Nejednou se mi stalo, že jsem vytvořila řetězec, kdy se všechny karty v řádku navzájem doplňovaly. Více se tu také pracuje s kartami v ruce, kdy s nimi občas můžete zaplatit za vyložení namísto potravy – a poněvadž je vše tematické, tak se tak děje třeba u dravců 🙂

A to je jeden z nejpěknějších elementů, které v Na křídlech obecně najdete. Vše je krásné na pohled, tematické a vlastně tak ani moc nevadí, že se jedná o poměrně solitérní euro. Hrát ho ale můžete i s rodiči a všichni si hru užijí, pokud nemusí přemíru interakce mezi hráči a raději se soustředí na své portfolio.

Pokud tedy máte rádi Na křídlech, Perutě rozhodně potěší a navýší už tak velký balík karet o další nášup. Díky tomu se ptáci opravdu neohrají. Jestliže vám ale základní hra nesedla, nezmění to ani tohle rozšíření, které vše udržuje v zajetých kolejích a nikam nevybočuje. Nedělá vylomeniny a ani třeba výrazně nepřidává hráčskou interakci. Celkově jsem ale za to ráda – je fajn mít jedno rozšíření, které doplní základní hru, než se ji tvůrci pokusí posunout dále. Pokud to tedy udělají.

Příště do Oceánie

Oznámené bylo totiž už i další rozšíření, které se vydá do Oceánie. A to samozřejmě vyjde i česky. Já u něj doufám, že se autoři trošku odváží a pokusí se posunout Na křídlech dále, aby bylo více interaktivní a nebylo tolik solitérní. Já osobně to nevidím jako problém a kvůli tomu mám hru ráda – je občas fajn si prostě v klidu zahrát milou a dobře fungující hru. Bylo by ale dobré tenhle kousek zahrát i s lidmi, kteří si jdou rádi po krku a mohou přímo ovlivnit protihráče. Tak uvidíme.

Vy si zatím můžete pořídit tyto Perutě 🙂 A pokud vás rozšíření zaujalo – možná moc neváhejte. minule zmizelo opravdu rychle.

O jakých hrách je řeč?