Bum, bum, bum, zavaříme miminům! A u toho v Medvědi vs Mimina potrápíme i protihráče

od 31. 3. 2020Medvědi vs Mimina, Recenze

S párty hrami se roztrhl pytel. Tedy, on se roztrhl se všemi, ale s těmi od týmu stojícím za Výbušnými koťátky obzvlášť. Teď česky vychází další hra – Medvědi vs Mimina, která je ještě bláznivější a ještě vtipnější. A přitom je zároveň strategičtější a má stejně jednoduchá pravidla. To zní dobře, ne?

Hra Medvědi vs Mimina zcela pokračuje v zajetých kolejích, které tvůrci nastolili už při uvedení Výbušných koťátek. Jedná se tedy o velmi rychlou, odsýpající hru, ve které není nouze o interakci. Oproti Koťátkům jsou ale více strategičtější při zachování ztřeštěnosti, což se mi hodně líbí. Navíc zaujme i krabicí – viděli jste, že je celá chlupatá? 😍😍 Na vaší polici rozhodně nezapadne. A to ani na stole – karty vypadají super a uprostřed je plátěný hrací plán.

Základem jsou přitom tři typy karet – mimina, části těl a akční karty. Mimina jsou tří barev, které po dobrání karet (jedna z možných akcí) ihned vykládáte na patřičnou hromádku na plánu. Malí fracci vytváří armády, proti kterým budete bojovat. No a pro to musíte mít své bojovníky – monstra sešitá z roztodivných částí těl a divných zbytků.

A to je právě ta největší sranda celé hry. Není zde problém mít fešáckou štiku s ostrými noži a burritem v epesních kozačkách, která bojuje po boku krevetodlanky s kousavém roláku od babičky, co fakt hrozně tančí. Tady už zřejmě chápete, v čem spočívá ta sranda – vždy při vyložení karty před vás (další akce) si stačí přečíst právě vytvářené monstrum a často jste smíchy pod stolem a vaši soupeři slzí. Tohle se fakt povedlo.

Bláznivá hra plná záškodnictví

Dost tomu pomáhají i skvělé ilustrace, které již nejsou čistě kreslené a více se posunuly do digitální formy. Samotné skládání je přitom jednoduché – stačí správně napárovat stehy – dva na dva, tři na tři – to pochopí každý. Každá příšerka má přitom danou barvu (podle její hlavy), která určuje, s jakou armádou mimin bude bojovat. No a to je snadné – stačí je vyprovokovat, což funguje jako alternativní akce místo hraní/dobírání karet.

V ten moment se celá daná barevná armáda rozběhne proti všem příšerám ve stejné barvě a pobije se s nimi. Hrají tedy všichni hráči a porovnají, kdo má nejsilnější monstrum. Pokud je silnější než mimina – hurá, monstrum zvítězilo a hráč si bere mimina k sobě. Pokud není, zvítězila mimina. V obou případech ale všechna monstra, co se účastnila bitvy, jdou na odhazovací balíček. Už vidíte, jak se dá krásně škodit? Stačí vyprovokovat armádu, kterou nikdo nemůže porazit a všichni přijdou o daná monstra. Muhehe.

Poslední akcí je pak bufetění – prostě se prohrabete balíčkem odhozených karet a jednu si vezmete. Případně můžete hrát akční karty, které vám umožní někomu urvat hlavu, přehazovat monstra, provokovat… a takové ty různé škodící srandy.

Medvědi vs Mimina tak jsou hodně o vzájemné interakci a škodění si, přitom jsou ale na takto jednoduchou hru poměrně i strategické – musíte si dobře rozmyslet, kdy jakou armádu vyprovokujete, kdy je výhodné jaké monstrum vyložit/složit, kdy zahrát jakou kartu. A to je super. Je tak zde více možností, jak ovlivnit hru, než v Koťátkách a za mě palec nahoru. Herní doba je přitom podobná – okolo půl hodinky, spíše 20 minut.

Jediné, co bych opravdu ráda, jsou nějaké rozšiřovací balíčky. Hra obsahuje stovku karet, což zcela stačí, jakmile vás ale chytne, tak chcete více a více. Zároveň se karty mohou lehce ohrát – ne, že by vás přestaly bavit, ale místo výbuchů smíchů se budete „jen pochichtávat“. Zábava tato hra bude i dále.

O jaké hře je řeč?