Railroad Ink

(Hodnocení: 1)

Ve hře Railroad Ink je vaším úkolem propojit co nejvíce železničních a silničních výjezdů a získat tak co nejvíce bodů. Ty máte za co největší propojené sítě, nejdelší cesty a pak i speciální bonusy. Hra se totiž prodává ve dvou edicích – modré a červené – a každá přináší do hry dvě minirozšíření, kterými si ji můžete ozvláštnit, jakmile vás základ omrzí. Vše má přitom velmi jednoduchá pravidla a svižné tempo, jedna partie zabere okolo 20 minut, čímž se jedná o ideální rodinnou hru či malý filler. Jediné, co vám může chybět, je interakce mezi hráči – tu zde nenajdete.

Kategorie:

Jak hru hodnotíme?

Unin index

Co je Unin index?

Unin index je vlastně to stejné, co Kubrtův. Jedná se o krátké a velice subjektivní hodnocení hry. Závisí silně na tom, kolikrát jsem hru stačila zahrát, jak jsem si ji užila a jak mně hra konkrétně sedí. Hodnocení průběžně aktualizuji právě dle toho, kolikrát a v jakých různých konfiguracích se mi hru podařilo zahrát. Kromě hodnocení tak u výsledku najdete vyjádření toho, jak moc si za hodnocením stojím - od prvního dojmu po rozbalení, až do hodnocení, které má váhu finální recenze.

• Zpracování 85% 85%

Railroad Ink zaujme na první pohled už jen tím, o jak malou krabičku se jedná. A přitom obsahuje tolik – hráčské desky z pevného lesklého papíru, jednotlivé fixy s gumou (!!) a kostky. Rozhodně se tak nedá říci, že by někde zbylo volné místo.

Graficky se pak jedná o vskutku jednoduchou hru a žádné výstřelky zde nečekejte, desky jsou všehovšudy jednolité, což je ale jedině dobře – to zajímavé na ně totiž kreslíte vy. Velmi mě těší, že každá má v horní ohnuté straně vypsané podrobnosti o bodování a kostkách. Za mě se tohle povedlo.

• Zábavnost 70% 70%

Téměř všechny roll’n’write hry „trpí“ jedním nedostatkem a tím je nulová interakce mezi hráči. Po hodu kostkama si každý zakreslí, co padlo, a jede se dál. Není zde žádná možnost, jak si škodit či zasahovat do plánů toho druhého. Pokročilým hráčům to může vadit a mohou kvůli tomu vidět hru jako poměrně nudnou, začínající to ale vtěšinou ocení. Nikdo se vám totiž nemotá do tahu a vy si tak vše můžete naplánovat, jak chcete a výsledek ve hře závisí jen na vaší zručnosti. Taky se nemusíte stresovat, co vám kdo provede, či sledovat, co dělají ostatní a mít nervy, že nestihnete tah svůj.

• Poměr cena/výkon 95% 95%

Za cenu okolo třistapadesáti korun se jedná o naprosto skvělý počin. Zabaví vás na tak akorát dlouhou dobu a není problém dát více partií za sebou. Každá z verzí navíc přináší jiné minirozšíření a tak je zaručena i nějaká ta variabilita.

Celkové hodnocení

%

• Váha tohoto hodnocení: 80% 80%

(už mám docela nahráno)

Railroad Ink je povedenou rodinnou hrou, která potěší hlavně začínající hráče. Vypadá pěkně a nevyžaduje od vás žádné velké malířské dovednosti – prostě jen kreslíte železnice a silnice, maximálně jezera či lávová pole. Trvá tak akorát dlouho, má velmi příjemně nasazenou cenovku a já tak marně hledám důvod, proč ji nedoporučit. Sice zamrzí nulová interakce, pro rodinné hraní ši jako nekonfliktní filler je to ale ideální. Pokročilí hráči se mohou podívat po hromadě jiných her, které jim sednou více 🙂

Naše články o hře

5 pro a proti: k nástupišti č. 2 přijíždí Railroad Ink

Roll'n'write či jeho nejrůznější obdoby je aktuálně neuvěřitelně populární styl her. A není se čemu divit - hodíte kostkama a podle toho, co padne, kreslíte. Jednoduché a funkční. Jak si tedy vede novinka od Albi s názvem Railroad Ink? To se dozvíte v mém článku 5 pro...

číst více
Kreslící hra Railroad Ink jde do prodeje

Albi aktuálně dalo do obchodů jednu z novinek oznámených na Game Day. Jedná se o kreslící hru Railroad Ink a to rovnou v obou edicích - modré i červené. V základu se jedná o jednoduchou hru, kry hráči postupně kreslí železniční tratě a silnice podle toho, jaké padnou...

číst více

Parametry hry

Styl hry